ErhvervNyhederTopnyheder

Vestjysk onlineshop sendte over 50 paller kød om dagen

”En kødoplevelse. Produkter fra øverste hylder til en fair pris. Det er det konceptet går ud på.”

Ole Østberg startede MrBeef for at give danskerne mulighed for at købe kvalitetskød på nettet, og i februar 2020 deltog han i programmet, Løvens Hule, der netop er gået i gang med endnu en sæson.

Siden han deltog, har omsætningen i butikken vokset eksplosivt, og omsætningen er blevet femdoblet i løbet af det sidste år- Det har betydet, at det har været nødvendigt at ansætte flere folk.

”I januar sidste år, var vi tre medarbejdere, og nu er vi ti. Så der er sket noget,” forklarer han.

Alle vil have godt kød
Danskernes ønske om at få kød af høj kvalitet, har ikke lidt under, at salget foregår online. De kompetente mennesker bag er med til at sikre, at kunderne føler sig godt behandlet. Og det er en succes.

”Vores koncept er stukket lidt af, og sådan en dag som i dag, hvor ordrerne skal leveres i morgen, der er mange bøffer med til weekenden, så vi har nok at se til,” fortæller Ole Østberg. Og det gjorde det så sandelig også op til jul og nytår.

”Vi havde regnet med, at vi skulle sende omkring 15 paller, hver dag i dagene op til jul og nytår. Vi endte med at sende over 50. Og vi er faktisk første ved at have kommet os nu her,” siger han med et smil i stemmen. Opgaven var stor, og det krævede, at alle smøgede ærmerne op.

Ekstra store julegaver
”Vi blev nødt til at kalde alle ind på arbejde, og vi vil gerne behandle vores medarbejdere godt, så det er blevet til ekstra store julegaver og ekstra store lønchecks, for de har godt nok knoklet.”

Normalt er sommeren den gode sæson, og de 15 paller, som Ole forventede at skulle sende, svarede til en god sommerdag for MrBeef. Sommeren i 2020 gik som forventet, men han kunne godt have brugt lidt flere hænder. Det retter han op på i år.

”Vi påtænker at ansætte en tre-fire kundemedarbejdere inden sommeren. Men udfordringen ligger i, at når vi siger kundemedarbejder, så det jo ikke ligesom hos TDC. Vi har brug for fagpersonale, der ved, hvad de snakker om,” forklarer slagteren.

”Når vores kunder kontakter os, så vil de gerne vide, hvordan de tilbereder kødet og en hel masse andre ting, og det kan vi jo ikke bare sætte en hvilken som helst 25-årig til at svare på.”

Vil meget mere
Ambitionerne hos MrBeef fejler ikke noget. Udover forstærkningen på kundeområdet, har Ole også planer om at skabe et nyt community-drevet site, hvor folk selv kan tage billeder af deres retter og lægge opskrifter op.

”Vi kunne godt have fået nogle kokke til at lave opskrifter, men vi vil faktisk hellere se, hvordan vores kunder tilbereder kødet.”

Der er mange nye ting i støbeskeen, men i kernen af MrBeef ligger der en slagterforretning med fokus på kvalitet og pris. Det er ikke noget, der er nyt for Ole, og derfor blev Løvens Hule ikke den store omvæltning, som nogle deltagere oplever.

”Der er jo forskel på, om du er 20 år, og du aldrig har prøvet at drive en forretning før, eller om du er 48 og har gjort det gennem halvdelen af dit liv.”

Mere og mindre at lave
Derfor har forretningen heller ikke forandre sig meget. Det er primært den øgede omsætning og en række processer, der er blevet optimeret.

En anden proces, der så skal optimeres på, er Oles egen indsats i butikken. For når han siger, at alle har haft travlt, så mener han virkelig alle.

”Det er ikke sundt at vækste knap 500% på et år. Det har da nogle konsekvenser. For mig har det haft nogle menneskelige konsekvenser. Jeg har stort set ikke haft et minut fri siden nedlukningen.”

Det betyder blandt andet, at Ole nu er blevet lukket ude af kundeservicedelen, så han kan få fokus på at udvikle forretningen.

Tags

Relaterede artikler

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button
x
Close
Close